keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Mä niin rakastan mun työtä!

Pikaista päivitystä tänne nyt. Kello on jo ties mitä, mutta on vaan sellanen olo, että pakko kirjoittaa tänne jotain. Sillä ei ehkä ole mitään tekemistä asian kanssa kun yksi Pole Academyn oppilas paljasti stalkkaavansa tätä blogia. Heti tuli hirveet paineet päivittää :D Tiedät kyllä kuka olet!

Oli taas ihan mahtava meininki tankotunneilla. 1 tekniikassa oli paljon uusia kasvoja ja muutama ihan ensikertalainenkin. Se on niin mahtavaa päästä todistamaan niitä ensimmäisiä askeleita lajin parissa. Yleensä alussa se kehitys on ihan huimaa ja ne onnistumisen fiilikset on ihan mahtavia.

3 tekniikassa teetin melko haastavia juttuja taas ja loppuun laitoin tytöt suunnittelemaan itse lyhyet koreografiat. Tuo on monille melko kova paikka kun kylmiltään ilman varoitusta pistetään suunnitteluhommiin. Tunneilla kun tottuu siihen, että joku muu suunnittelee ja itse tarvitsee vain toteuttaa. Suunnitteluaikaa oli 10min ja pisin koreo tais olla noin minuutin! Ihan mieletön, itse en kykenis tuossa ajassa noin pitkää pätkää tuottamaan.

Venyttelyssä keskityttiin niska-hartiaseutuun, yläselkään, rintaan ja käsiin. Tuleepahan itsekin väkisin venyteltyä edes kerran viikossa kunnolla kun tuota ohjaa. Näitä tunteja mä harvemmin suunnittelen kovin tarkkaan etukäteen vaan vedän enemmänkin fiilispohjalla. Perusjutuilla hyvin pitkälti mennään, mutta koitan toki pientä vaihtelua aina kehittää.

Viimeisenä olikin taas tankotanssitunti ja tällä tunnilla mä pääsen kyllä oikeuksiini. Mulla on niin monipuolinen tanssitausta pohjalla ja vaikken missään lajissa mikään huippu ole koskaan ollut, niin kyllä mulla silti on melko paljon annettavaa muille. Harvoin pysyn uskollisena yhdelle tanssityylille vaan koitan tehdä omalla tyylillä, mutta maustan sitä eri tanssilajeilla.

Hoppi-Asta (2007 tai 2008, en nyt muista kumpi)

Tuosta tunnista tulee välillä otettua vähän stressiäkin kun sitä haluaa joka kerta antaa jotain uutta ja erilaista. Väkisinhän sitä lähtee niitä omia juttuja aina kierrättämään, mutta melko hyvin olen saanut erilaisia settejä tehtyä. Aamusin on aina se hirvee paniikki, että mitä ihmettä sitä muka keksii illaks. Jotenkin palikat vaan loksahtelee kohdilleen kun löytää sopivan biisin. En kyllä silti ihan 10 minuutissa keksis minuutin settiä ;)

Oih, oon vaan vieläkin ihan fiiliksissä tunneista. Mulla on ihana paikka tehdä töitä ja vieläkin ihanampia oppilaita!

Voisinpas listata tähän mitä biisejä olen tässä syyskauden aikana käyttänyt noilla tankotanssitunneilla. Semmosen minuutin verran yleensä koreografiaa ehditään tuon tunnin aikana treenaamaan.

7.8. Starry eyed surprise
14.8. The Harder They Come
4.9. Piti olla jotain Linkin Parkkia, mutta levy jäi kotiin ja soitin sitte studiolta löytyneeltä Lamb of Godin levyltä jotain, en tajunnut merkata ylös biisiä.
18.9. In My Head
25.9. El tango de Roxanne
2.10. Candyman
9.10. Apologize
23.10. Hurt
30.10. Temblor
6.11. Lady Marmalade
13.11. Glory Box

Nyt iltapalaa nassuun ja nukkumaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti